Of je het nu niks vindt of in de markt bent voor een driewielige scooter, het concept heeft zijn nut al bewezen. Piaggio begon er jaren geleden mee, Peugeot, Yamaha en enkele andere kleine merken volgden. Kymco heeft met de CV3 de eerste tweecilinder voor dit type scooter. Hij mag gereden worden met een rijbewijs B en het is de krachtigste op de markt. Wij nemen de CV3 mee op wintertest. Hoe gaat die om met vriestemperaturen, gladde wegen en (warmte)comfort?

Sterkste driewielerscooter op de markt

Kymco is al enkele jaren aan de slag met de CV3, ofte Concept Vehicle 3. In 2017 verschenen de Taiwanezen al met een studie van het model op de EICMA in Milaan. Kymco gaat met de CV3 voor de sterkste, best uitgeruste en technologisch meest hoogstaande machine. Met dat in het achterhoofd en twee wielen onder zijn (voor)hoofd lijkt het ons dan ook dé ideale wintermachine. Op een zonnige maar steenkoude dag – met vriestemperaturen – trekken we eropuit met Kymco’s sterkste.

Focus op touring

Kymco focust met de CV3 op het toer-aspect van de machine, in plaats van stedelijke mobiliteit zoals zijn concurrenten. Dat komt niet alleen door de 51 pk en 52 Nm sterke tweecilinder van de AK 550, die de machine een topsnelheid geeft van – hou je vast – 172 km/u, maar ook door een rijke elektronica-uitrusting. Twee rijmodi, cruisecontrol, handvatverwarming, keyless systeem,… Alles zit erop en eraan, want dan hebben we het nog niet over een instelbare ruggensteun voor de rijder en een vast exemplaar voor de passagier, het in hoek verstelbare 6 inch tft-scherm met Noodoe-navigatie of de veerblokkering vooraan bij stilstand. Kijken we onderhuids, waar in dit geval interessantste techniek schuilt, dan zien we een aluminium frame en een slim, puur mechanisch voorwielophangingssysteem.

Lees het volledige artikel gratis verder op motornieuws.be