De 2023 Ducati Diavel V4 moet op alle vlakken minstens één trapje hoger staan dan zijn voorganger. Wij vlogen met niet al te veel tegenzin naar de woestijn van Dubai om één en ander te verifiëren.

Sjeik doen

Met 168 pk is de Diavel V4 een stuk sterker geworden dan zijn voorganger, al blijft zijn koppel nipt onder dat van de 1260 V2. Cc’s en koppel horen nu eenmaal samen als een groene sweater en Volodmir Zelenskyy. Met 126 Nm bij 7500 opm, heeft de Diavel V4 echter nog altijd koppel op overschot.

De testomgeving was uniek. We reden op de flanken van Jebel Hafeet, een berg op de grens tussen Dubai en Oman. De lokale Sjeik heeft er een buitenverblijf. Om daar te geraken, liet hij tegen een kostprijs van meer dan 100 miljoen een weg aanleggen die op elke centimeter een circuit waardig is. Kwestie van in stijl met die Veyron naar boven te kunnen rijden. Nu doet de sjeik dat niet vaak en dus konden wij even sjeik gaan doen. Perfect asfalt, heerlijke bochten, verkeersvrije drievaksweg en een motor die volledig gebouwd is rond vermogen en prestaties. Wie met die combinatie geen zin krijgt om hard te rijden, heeft een probleem.

Lees het volledige artikel gratis verder op motornieuws.be