Van 14 tot 31 januari 2022 vindt een 99e editie van de Brussels Motorshow plaats – al weten we intussen dat je daarvoor bij de dealers zelf moet langsgaan. Al beweegt er ook iets in de buurt van de Paleizen van Brussels Expo, met dank aan Febiac, sinds jaar en dag organisator van het Salon. Zij bouwen een heuse Rooftop Studio bovenop het dak van Paleis 5.

Deze volledig uit glas gebouwde productiestudio, op 45 meter hoogte, biedt een indrukwekkend panoramisch uitzicht over onder meer het Atomium. Febiac wil met die studio een ontmoetingsplaats creëren voor alle partners, media, journalisten en influencers – en ook de uitzendingen rond het Salon gaan orchestreren. En zo wordt de Brussels Motorshow alsnog een heel klein beetje het motorisch hoogtepunt van het jaar. 

Debat rond individuele mobiliteit

Tijdens een ‘klassiek’ Salon verwelkomt Febiac in Brussels Expo meer dan 1.400 journalisten van alle media van het land. Ook de influencers die actief zijn op het vlak van mobiliteit worden niet vergeten. Febiac biedt hen dit jaar de uitzonderlijke mogelijkheid aan om te informeren en in debat te gaan met de bevolking over alle aspecten van individuele mobiliteit. Het commerciële zwaartepunt van deze 99ste editie van de Brussels Motorshow ligt in het dealernet van de merken. Maar de Rooftop Studio, plek van samenkomst van het Salon, zal zoals elk jaar op de Heizel gevestigd worden.

“Met de pandemie moeten wij ons steeds opnieuw uitvinden en daar zijn we voortdurend mee bezig”, zegt Gabriel Goffoy, de nieuwe communicatiedirecteur van Febiac. “Febiac wil met zijn Rooftop Studio de individuele mobiliteit van morgen in de belangstelling plaatsen en beoogt een confrontatie tussen de visies van de nieuwe generaties Y+Z en die van de vertegenwoordigers van onze industrie, politici, opiniemakers en BV’s. Wij zijn een sector die zich perfect heeft aangepast aan de Europese richtlijnen, maar dat is bij de meeste mensen nog geheel onbekend. Zo bieden wij via de Belgische concessies al bijna 70 verschillende volledig elektrische en bijna 130 hybride auto’s aan”.

Nieuwe generaties aanspreken

Het oplopen van het aantal Covid-19 besmettingen eind november noopte Febiac en zijn exposanten tot de unanieme beslissing om de 99e editie van de Brussels Motorshow te decentraliseren. Daarmee wordt, ondanks alle beperkingen als gevolg van Covid-19, toch het Salon-momentum behouden, zodat alle merken en hun dealers hun nieuwigheden kunnen showen. Verder komt Febiac met een nieuwe communicatiecampagne, vooral gericht op nieuwe generaties.

“Want zij zijn onze klanten van morgen”, verklaart Andreas Cremer, CEO van Febiac. “Daarnaast zetten we een indrukwekkend assortiment aan nieuwe producten in de markt. Alles komt samen in onze unieke Rooftop Studio, die dagelijks een nieuwsprogramma van 99 seconden zal uitzenden, een knipoog naar de 99ste editie van het Salon. Dit programma, dat ook zal worden uitgezonden op RTL-TVI en in Drive op VTM, zal aangevuld worden met belangrijke informatie voor consumenten die momenteel de weg niet vinden in het aanbod op de markt, de ontwikkelingen in de sector en de wijzigingen op fiscaal vlak, middels het nieuwe digitale platform van Febiac”.