Wij kennen de Catalaanse motorbouwer Rieju vooral omwille van z’n 50cc’tjes en lichte motoren. In datzelfde rijtje past ook de nieuwe Aventura 125, die gebaseerd is op de 500cc twin die het merk op EICMA nog liet zien. Een opvallende verschijning voor TET-rijders in spe, of al wie met een rijbewijs B of A1 de weg op wil.
Toegankelijke trail
De nieuwe Aventura 125 is een toegankelijke trail met een zadelhoogte van amper 780 mm en een drooggewicht van 138 kg. Het 18″-voorwiel is net zoals de 17-duimer achteraan voorzien van banden met een voorzichtig allroadprofiel, terwijl het stalen frame steunt op een UPSD-vork vooraan en een monoshock met extern reservoir achteraan. De gestapelde koplampen en het ranke, hoge offroadschermpje maken de looks van de Aventura alvast af. Deze telg is niet voorzien van ABS, wel van CBS (gecombineerde remmen) voor de 260mm-schijf vooraan en de 240mm-schijf achter.
Lees het volledige artikel gratis verder op motornieuws.be